söndag 4 januari 2009

Nåra till figurer som är mer eller mindre regelbundet förekommande...

Pyro är en gammal figur som förr hetter Pyromanen. Han är lite bad guy i serien. Han är missbrukare och tjuv och ofta lite jobbig. Trots att han är en streckfigur så är han rätt uttycksfull, jag gillar att rita honom.

Freddan, butiksinnehavaren. Han är ganska elak och lite korkad och har inte hunnit bli så mycket mer ännu. Det finns en storyline dock där Fia har en flirt med Freddan, den följer efter vegan-talibanhistorien, där ju Fia faller i Freddans armar på slutet. Jag fortsatte på det spåret men eftersom jag identifierar mitt förhållande till Soma med Fias och Palles förhållande så märkte jag snabbt hur illa jag tyckte om att berätta den historien, så den har inte blivit klar.

Potatisgrisen, är seriens polis och mest skapad för att jag behövde en sur polis i nåra strippar som handlar om att Palle och Benny spelar musik på gatan.

Vargen har egentligen inget namn. Han blev till i en separat strip som hette "Din chef" och som jag kanske gör om och lägger upp här nån gång men han har helt enkelt rollen som storskurk i serien. Alla riktigt onda roller blir hans och det gör att han har ett lite odefinierat liv. Det anpassas efter tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar